Przygotowanie do nauki języka angielskiego
LUTY
ŻABKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Body”- prezentacja słownictwa.
- Rozumienie określeń „hot” i „cold” w kontekście pogody
- Określanie uczuć koloru i rozmiaru przedmiotu
- Powtórzenie nazw kolorów, ubrań i zabawek – zajęcia oparte na historyjce obrazkowej
- Powtórzenie poznanych wcześniej piosenek
- Utrwalanie nowego słownictwa poprzez zabawy polegające na wskazywaniu brakującego przedmiotu, rozpoznawanie i nazywanie wylosowanego przedmiotu, „drillowanie” słów
- Reagowanie ruchem na nowe instrukcje w języku angielskim i poznawanie nowych zwrotów
- Śpiewanie i ilustrowanie ruchem piosenek w j. angielskim („Round the tree”, „Hokey Pokey”)
Słówka: foo/feet, head, hands, nose, cold, hot
Zwroty: Stamp your feet, nod your head, clap your hands, fall down, turn around
BIEDRONKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Clothes”, prezentacja słownictwa
- Rozpoznawane i nazywanie części ubioru w języku angielskim
- Powtórzenie nazw części ciała
- Słuchanie piosenki „Clothes song”i historyjki obrazkowej w celu utrwalania słownictwa i kształtowania umiejętności rozumienia znaczenia kontekstu dłuższej wypowiedzi
- Rozwijanie dużej motoryki i rozumienia języka obcego w zabawach w naśladownictwo w piosenkach
- utrwalanie słownictwa poprzez zabawy polegające na wskazywaniu brakującego przedmiotu, rozpoznawanie i nazywanie wylosowanego przedmiotu, „drillowanie” słów, zapamiętywanie i łączenie obrazków w pary.
Słówka: T-shirt, trousers, socks, hat, jacket, shoes
Zwroty: What colour is/are? Some socks, some trousers, some shoes, put on /take off your (jacket)
SŁONECZKA/MOTYLKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Clothes”, prezentacja słownictwa
- Rozpoznawane i nazywanie części ubioru w języku angielskim
- Powtórzenie nazw części ciała
- Słuchanie piosenki „Clothes song”i historyjki obrazkowej w celu utrwalania słownictwa i kształtowania umiejętności rozumienia znaczenia kontekstu dłuższej wypowiedzi
- Rozwijanie dużej motoryki i rozumienia języka obcego w zabawach w naśladownictwo w piosenkach „Put on your shoes” Super Simple Songs
- utrwalanie słownictwa poprzez zabawy polegające na wskazywaniu brakującego przedmiotu, rozpoznawanie i nazywanie wylosowanego przedmiotu, „drillowanie” słów, zapamiętywanie i łączenie obrazków w pary.
Słówka: T-shirt, trousers, socks, hat, jacket, shoes, sweater, scarf, gloves, skirt, dress
Zwroty: What colour is/are? Some socks, some trousers, some shoes, put on /take off your (jacket)
Marta Przeździecka
Przygotowanie do nauki języka angielskiego
STYCZEŃ
ŻABKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Clothes”- prezentacja słownictwa.
- Zaprezentowanie użycia zwrotów: please, thank you, wymiana pozdrowień „How are you? Fine”
- Rozumienie określeń „big” i „little” w kontekście nazw ubrań
- Określanie uczuć – happy sad
- Rozpoznawanie i nazywanie kolorów w języku angielskim
- Utrwalanie poznanego słownictwa poprzez zabawy polegające na wskazywaniu brakującego przedmiotu, rozpoznawanie i nazywanie wylosowanego przedmiotu, „drillowanie” słów
- Reagowanie ruchem na nowe instrukcje w języku angielskim i poznawanie nowych zwrotów
- Śpiewanie i ilustrowanie ruchem piosenek w j. angielskim („Cookie put your trousers on”, „I’m a little Snowman”, „Snowflake”
Słówka: hat, shoes, trousers, scarf, snowman, happy, sad, I like..
Zwroty: Put on… take off…, touch your…, How are you? Fine, please, thank you
BIEDRONKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Body”, prezentacja słownictwa
- Rozpoznawane i nazywanie części ciała w języku angielskim
- Powtórzenie nazw cyfr, zabawek, kolorów
- Słuchanie piosenki Body Song i historyjki obrazkowej w celu utrwalania słownictwa i kształtowania umiejętności rozumienia znaczenia kontekstu dłuższej wypowiedzi
- Rozwijanie dużej motoryki i rozumienia języka obcego w zabawach w naśladownictwo w piosenkach
- utrwalanie słownictwa poprzez zabawy polegające na wskazywaniu brakującego przedmiotu, rozpoznawanie i nazywanie wylosowanego przedmiotu, „drillowanie” słów, zapamiętywanie i łączenie obrazków w pary.
Słówka: head, arms, tummy, fingers, legs, feet, hand
Zwroty: shake, wave, pat, stamp, hand, sick, thumbs, Cookie is sad/happy. Shake your… . Can I have…? What number is it?
SŁONECZKA/MOTYLKI
Cele:
- Wprowadzenie do tematu „Face”, prezentacja słownictwa
- Rozpoznawanie i nazywanie w j. angielskim części twarzy
- Powtórzenie nazw części ciała, kolorów cyfr, zabawek
- Śpiewanie i ilustrowanie ruchem piosenek w j. angielskim
- Słuchanie opowiadania w celu rozwijania umiejętności słuchania tekstu i rozumienia jego kontekstu, utrwalanie poznanego słownictwa
- Rozwijanie takich umiejętności jak: wyszukiwanie różnic i podobieństw, rysowanie twarzy, kolorowanie według instrukcji słownej, klasyfikowane.
- „Booktelling” – poznawanie literatury anglojęzycznej – „The Gruffalo”, J. Donaldson, A. Sheffler
Słówka: hair, ears, eyes, nose, mouth, face, teeth
Zwroty: Touch your eyes/nose. Comb your hair. Wash your face. Open your mouth. Close your eyes.
What colour is/are…? Point to… . Circle… . Draw your face.
A + colour + part of face. Np. A green nose.
Marta Przeździecka
Przygotowanie do nauki języka angielskiego
LISTOPAD
ŻABKI
Cele:
- Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. („I’ve got a plane”, „Big red train” – z kursu. „My Teddy Bear” – Super Simple Song)
- Organizowanie prostych zabaw polegających na zgadywaniu
- Reagowanie ruchem na proste polecenia w języku ang. Poznanie nowych instrukcji i utrwalanie znanych
- Zaprezentowanie koloru czerwonego i utrwalanie blue, yellow
- Zaprezentowanie liczenia w języku angielskim w zakresie 1-3
- Utrwalanie słownictwa w zabawach ruchowych, ruchowo-naśladowczych w piosenkach
Słówka: ball, dolly, plane, train, teddy bear, red, one, two, three.
Zwroty: Do you like? I’ve got a…, How many…? Where’s ….?
BIEDRONKI
Cele:
- Utrwalanie nazw kolorów i liczebników
- Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. („Toys song” – z kursu, „My Teddy Bear” – Super Simple Song)
- Rozpoznawanie i nazywanie zabawek w j. angielskim
- Słuchanie historyjki obrazkowej – włączanie dzieci w opowiadanie poprzez zachęcanie do powtarzania, wdrażanie dzieci do słuchania, analizy materiał graficznego, rozumienia kontekstu.
- Reagowanie na proste polecenia w języku angielskim
- Zachęcanie do aktywności i mówienia
- Nauka tradycyjnej angielskiej rymowanki „Teddy bear, Teddy bear”
Słówka: ball, car, teddy, dolly, train, scooter
Zwroty: My name is….., What is (red)? Can you see? I can see … , Point with me. Go and touch the…. Where’s the dolly/teddy/ball…? Story time for you and for me.
SŁONECZKA/MOTYLKI
Cele:
- Utrwalanie poznanego słownictwa poprzez udział w prostych grach typu memory, czego brakuje, gry z wykorzystaniem kostki do gry i korków;
- Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. ( („Toys song”, „Noisy toys song” – z kursu „If you happy and you know it” – Super Simple Songs)
- Powtórzenie nazw cyfr i kolorów
- Słuchanie historyjki obrazkowej – włączanie dzieci w opowiadanie poprzez zachęcanie do powtarzania, wdrażanie dzieci do słuchania, analizy materiał graficznego, rozumienia kontekstu.
- Stwarzanie okazji do używania poznanych zwrotów
- Nauka tradycyjnej angielskiej rymowanki „Teddy bear, Teddy bear”
Słówka: ball, car, teddy, dolly, train, scooter, drum, boat, robot, phone, trumpet, boat
Zwroty: Can you see? Stop that noise! Give me ……, please! Walk like a …..Play …. . Be a … . Pick up … It’s for you! What’s this? Happy, sad, surprised, angry, scared.
Marta Przeździecka
PAŹDZIERNIK
ŻABKI
-
Utrwalanie prostych pozdrowień (Hello, Bye-bye)
-
Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. („Little spider”, „Sit down song” – z kursu „Make a circle big big big” – Super Simple Song)
-
Wprowadzenie prostych zabaw polegających na zgadywaniu
-
Reagowanie ruchem na proste polecenia w języku ang. Poznanie nowych instrukcji i utrwalanie znanych
-
Poznanie znaczenia określeń: big and little
Słówka: blue, yellow, bird, spider, sun, rain, big, little
Zwroty: Stamp your feet. Clap your hands. Hide. Up/down the tree. Do you like? Where’s Cookie? Closed/open your eyes.
Cele:
-
Rozpoznawanie sześciu kolorów w języku angielskim i nazywanie ich
-
Utrwalanie wcześniej poznanych piosenek i zabaw
-
Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. („Colour song”, „Do the Pinokio” „Put your finger up”)
-
Wprowadzenie prostych zabaw polegających na zgadywaniu, memory
-
Reagowanie na proste polecenia w języku angielskim
-
Zachęcanie do aktywności i mówienia
Słówka: red, pink, yellow, purple, green, blue, numbers 1-10
Zwroty: What have you got in your pouch? Turn around. What’s missing? Bring me the…. Point to sth…. Story time for you and for me.
SŁONECZKA/MOTYLKI
Cele:
-
Utrwalanie poznanego słownictwa poprzez udział w prostych grach typu memory, czego brakuje, gry z wykorzystaniem kostki do gry i korków;
-
Śpiewanie i/lub ilustrowanie ruchem prostych piosenek w języku ang. (How many leaves? by ELF Learning, „Family song”, „The Finger family” Nursery Rhymes)
-
Powtórzenie nazw cyfr i kolorów
-
Stwarzanie okazji do używania poznanych zwrotów
-
Reagowanie ruchem na polecenia w języku ang.
Słówka: family: baby, mummy daddy, sister, brother, autumn: park, leaf, leaves, tree, acorn, hedgehog, chestnut, cone, squirrel, pumpkin
Zwroty: Can you see…? Are you my mummy/daddy? Go and touch. Point to… . Happy Halloween! Happy, sad, angry, surprised, frightened. Stamp, shake, wave, pat. What’s your favourite color? How are you? What’s your name?
Marta Przeździecka