WP_20180507_14_01_32_Pro

Przedszkole Nr 118
z Oddziałami Integracyjnymi

ul. Nowolipie 31A
01-002 Warszawa
tel: (22) 838 49 35

Motylki

26.05 dzieci  z grupy Motylków  byly na wycieczce całodniowej w gospodarstwie agroturystycznym Zagroda w Zakrzewie.  Poznały zwierzęta hodowlane  ich tryb i środowisko życia (lamy, alpaki, kozy, szopy, lisy,  konie, tchórzofretki, króliki, psy, koty). Miały także możliwość karmienia niektórych zwierząt.  Korzystały z uroków otoczenia, pięknej przyrody.  Bawiły się  na placu zabaw uczestniczyły także w pezejażce beczkowozami. Po zabawie na świeżym powietrzu, wzięły udział w warsztatach plastycznych - wklejały wełną alpaki. 

21.05 zajęcia z zakresu ekologii odbyły się w ogrodzie przedszkolnym.  Dzieci podlewały rośliny, które sadziły tydzień temu.  Określały różnice w ich wzroście.  Starały się rozponać zioła za pomocą zmysłu węchu i wzroku (bazylia, tymianek majeranek, rozmaryn, szałwia, komarzyca). Obserwowały przez lupy owady. Zauważyły, że w naszym ogrodowy  hoteliku dla owadów zamieszkały mrówki.  

07.05 tematem zajęć ekologicznych była "Majowa łąka ". Dzieci rozpoznawały i nazywały mieszkańców łąki , poznały charakterystyczne elementy budowy owadów, rozróżniały owady spośród innych mieszkańców łąki. Wysłuchały wiersz D. Kozłowskiej-Staszewskiej "Co w trawie piszczy ". Rozwiązywały zagadki słowne i słuchowe. Obejrzały film edukacyjny " Skrzat Borówka na łące". Wzięły udział w zabawie muzyczno-ruchowej "Śłoneczko uśmiechnij się ". Wykonały także pracę plastyczną "Kolorowej motylki ".

30.04 dzieci z grupy  Motylków wybrały  się na wycieczkę do parku.  Cele: rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, obserwacja przyrody wiosną, poznanie charakterystycznych cech wiosny, rozpoznawanie i nazywanie: kwiatów, drzew, krzewów,  zapoznanie z warunkami konicznymi do ich wzrostu, poszerzenie wiadomości n/t wybranych gatunków ptaków, obserwacja budek lęgowych, słuchanie odgłosów przyrody.

20.04 odbyły się zajęcia n/t Ziemia jako gleba. Dzieci poznały różne rodzaje gleb. Określa ł ich cechy charakterystyczne na podstawie obserwacji przez lupę. Wyjaśnienie, że  żyzna gleba, woda i światło są źródłem życia roślin. Poznały nazwy i wygląd zwierząt żyjących w glebie.

12.03. tematem zajęć ekologicznych było:  "Zakładamy zielony kącik przyrody". Dzieci założyłý hodowle następujących roślin: rzeżuchy, koperku, szczypiorku, bazylii, rukoli, pomidorków chery, maciejki, sadziły fasolę, cebulę i buraka. Każdy również posiał swoją roślinę. Wszyscy zobowiązał się, że będą je pielęgnować  i obserwować ich rozwój.

25.02. W grupie Motylków odbyły się zajęcia z zakresu ekologii. Tematem zajęć było  " Co pływa, a co tonie". Cele: zapoznanie z  różnymi zbiornikami wodnymi: ocean, morze, rzeka, staw, wskazywanie na globusie  obszarów zajmowanych przez wodę, słuchanie informacji, odtwarzanie dźwięków poprzez skanowanie kodów QR, oglądanie filmu edukacyjnego "Niebezpieczne zabawy na lodzie", zakaz wchodzenia na zamarznięte stawy, rzeki, jeziora, wykonanie doświadczenia związanego z pływaniem i tonięciem ciał, obserwacja i formułowanie wniosków, wykonanie karty pracy. 

19.02. W grupie Motylków odbyły się zajęcia z zakresu ekologii. Tematem zajęć było "Obieg wody w przyrodzie ". Cele: zapoznanie z  procesem obiegu wody w przyrodzie, utrwalenie znajomości właściwości wody ( skraplania, parowanie). Słuchanie opowiadania H. Bechlerowej  " Jedna, srebrna kropelka " - analiza treści na podstawie  historyjki obrazkowej. Uczestniczenie w zabawie muzyczno - ruchowej  " Deszczowa piosenka ". Wykonanie doświadczenia dotyczącego obiegu wody - rozwijanie umiejętności samodzielnego wyciągania wniosków.  Zapoznanie z różnorodnymi opadami atmosferycznymi: deszcz, mgła, szron, grad, śnieg, rosa - skanowanie kodów QR: słuchanie dźwięków przyrody, informacji, oglądanie filmów.  

12.02. tematem zajęć ekologicznych było " Chcemy, żeby woda była czysta ". W czasie zajęć dzieci rozwiązywały rebus- zagadka fonetyczna- odgadywanie tematu zajęć.  Podczas zabawy słuchowo- ortofonicznej rozpoznawały i naślsdowały odgłosy wody. Szukały odpowiedzi w jaki sposób powstały różne dźwięki.  Metodą burzy mózgów i symbolicznego zapisu informacji  (technika słoneczka)  dzieci przedstawiły  w formie plastycznej swoje pomysły n/ t " Do czego potrzebna jest woda?. Uczestniczyły także w zabawie muzyczno - ruchowej przy piosence "Zdrowa woda" . Na zakończenie zajęć odbyły się zabawy badawcze z wodą. 

05.02. odbyły się zajęcia z zakresu ekologii.  Temat zajęć: Woda - jej znaczenie dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt i roślin.  Cele: ukazanie znaczenia wody w życiu ludzi, zwierząt  i roślin, kształtowanie nawyku oszczędnego  korzystania z wody, próba formułowania wniosków w oparciu o eksperymentowanie z wodą. Nauka piosenki "Piosenka o zdrowej piosence", poznanie właściwości wody - określanie smaku, koloru, kształtu, zapachu. Zmiana stanu skupienia -  zamarzanie, płynny- ciekły, parowanie  i skraplania. Słuchanie wiersza "Chora rzeka" J. Papuziińskiej. Zabawa ruchowa rozluźniająca " Kropelka wody ", eksperymentowanie - określanie stopnia zabrudzenia wody oraz przyczyn jej zanieczyszczenia - płyny, proszki do prania, smary  śmieci. 

29.01. w grupie Motylków odbyły się zajęcia z zakresu ekologii. Tematem zajęć było "Poznajemy urządzenia elektryczne " z poznanie zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych ( obecność osób dorosłych), poznanie zasad oszczędzania energii (ciepło  -  zakręcanie kaloryferów, podczas wietrzenia,  energia świetlna, używanie energooszczędnych żarówek, wyłącznie urządzeń na tzw. używaniu, odłączanie z kontaktów zbędnych urządzeń elektrycznych.  Udział dzieci w rozwiązywaniu zagadek słownych  i słuchowych, gra dydaktyczna " Prawda, czy fałsz, słuchanie wiersza  D.ainuty Graj " Król i jego elektryczni słudzy", zabawa ruchową "Płynie prąd  -  awaria ", wykonanie kart pracy  -  rysowanie urządzenia elektrycznego według instrukcji. 

22.01. W grupie Motylków obchodziliśmy Dzień bez foliowych torebek.  Tematem zajęć było: Bądź eko". Cele: zachęcenie do podejmowania konkretnych działań  na rzecz ochrony środowiska, kształtowanie świadomości ekologicznej: torba folliowa powstaje w kilka sekund, a rozkłada się 500 lat, torba wielokrotnego użytku kosztuje klika złotych, ale służy również na kilka lat,uświadomienie niewłaściwych zachowań szkodzących środowisku związanych z codziennymi czynnościami życiowymi "robienie zakupów ", ukazanie szkodliwości niewłaściwego gospodarowania odpadami, zachęcenie do segregowania śmieci.  Wysłuchanie wiersza Usenko Natalii " Potwór ekologiczny". Wykonanie pracy plastycznej " Ekologiczny ludek" - wykorzystanie butelek plastikowych, nakrętek , torebek plastikowych, gazet, rękawiczek gumowych.

15.01. W grupie Motylków odbyły się zajęcia z zakresu ekologii. Temat zajęć: Skąd się bierze prąd? Obejrzenie filmu edukacyjnego  " Nie taki prąd straszny " -  poznanie naturalnych źródeł energii - wiatr, słońce, woda - ekologiczne, elektrownie elektryczne- spalanie ropy naftowej, gazu i węgla - niekorzystne  dla środowiska, poznanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas burzy. Wysłuchanie opowiadania G. Kasdepke  "Pstryk " - poznanie zasad bezpieczeństwa związanych
z użytkownikiem prądu. Wykonanie kary pracy będącej analizą treści opowiadania. 

18.12 Tematem zajęć ekologicznych było "Świąteczne drzewko". Dzieci wysłuchały opowiadania
R. Piątkowskiej - "Wigilia " poznały tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia: opłatek, śpiewanie kolęd, potrawy,  zdobienie choinki.  Obejrzały film edukacyjny "Choinka, a sosna, świerk/jodła/ - ukazanie różnic i podobieństw w wyglądzie.  Szukanie odpowiedzi czy kupować choinkę sztuczną , czy naturalną.  Sztuczna: plastikowa, setki lat się rozkłada, często transportowana, emisja spalin. Naturalną: produkuje tlen, roztacza zapach, szybko się rozkłada.  Uzyskały również odpowiedz na pytanie, gdzie kupować , aby nie dewastować.  Motylki brały także udział w zdobieniu przedszkolnej choinki.  Ozdoby wykonane były z ekologicznych materiałów. Wspólnie śpiewaliśmy kolędy. 

11.12 Na zajęciach ekologicznych rozmawialiśmy o tradycjach bożonarodzeniowych m.in o zdobieniu choinki. Podczas słuchania kolęd dzieci wykonały ekologiczne  świąteczne  ozdoby  (choinki z drewnianych patyczków i łańcuch z gazet)

04.12 wybraliśmy się na spacer do parku w celu obserwacji ptaków, które zostały
w kraju na zimę.  Zapoznanie z nazwami ptaków (wróbel, sikorka , gil,  wrona, gawron, kawka, gołąb). Opisywanie wyglądu.  Rozmowa n/t dokarmiania i rodzaju pokarmu jaki mogą jeść ptaki. Po powrocie ze spaceru dzieci zawiesiły karmik w naszym ogrodzie przedszkolnym.  Wsypały pokarm i obsewowały jakie ptaki zagościły u nas na zimę. 

27.11 Temat dzisiejszych zajęć, Zwierzęta z zielonego lasu- las w niebezpieczeństwie ". Cele: Utrwalenie zasad prawidłowego zachowania się w lesie.  Przypomnienie, iż las to dom dla zwierząt.  Zwrócenie uwagi na negatywne działania człowieka, które ma wpływ na degradację przyrody (las). Budzenie poczucia odpowiedzialności za środowisko . Zapoznanie z pojęciem rezerwat przyrody. Obejrzenie prezentacji multimedialnej" Zwierzęta z zielonego lasu ", rozwiązywanie zagadek dotyczących zwierząt leśnych, wykonanie kart pracy, utrwalenie piosenki " Ekologa znak".

20.11 "Bałowieski Park Narodowy" - burza mózgów - szukanie odpowiedzi na pytanie Po co istnieją Parki Narodowe,  zapoznanie że zwierzętami białowieskiego parku- żubrami- wygląd, tryb życia, ciekawodtki, co jedzą, ile ważą , żubr jako symbol, logo parku, poznanie charakterystycznej roślinności - wonna trawa żubrówka. Udział dzieci w opowieści ruchowej " Żubry na polanie". Kolorowanie sylwety żubra. Rysowanie żubra według instrukcji nauczyciela. 

13.11 w grupie Motylków obchodzony był Dzień Czystego Powietrza.  Celem było uświadomienie dzieciom jak ważne jest dbanie o jakość powietrza.  Dzieci zapoznały się z różnymi źródłami zanieczyszczenia powietrza. Jakie przedmioty możemy spalać , a jakie są zakazane.  Dostrzegły różnicę w kolorze dymów: biały -bezpieczny, czarny - niebezpieczny. Na podstawie rodziny  Ekomalińskich dowiedziały się jak żyć eko. Na koniec wykonały pracę plastyczną ,  na której ukazały różnicę jak wygląda świat gdy dbamy o przyrodę i gdy postępujemy niewłaściwie. 

10.11 Temat  zajęć: Co to jest powietrze - wykonanie eksperymentów.  Głównym celem było poznanie właściwości powietrza. Czy powietrze widać - wniosek czyste powietrze jest bezbarwne. Czy powietrze coś waży - wykonanie doświadczenia z balonami. Czy powietrze jest silne - powietrze wywiera ciśnienie na inne przedmioty.  Czy powietrze jest ruchliwe - wykonanie ćwiczeń oddechowych. Dzieci wysłuchały  także wiersz L. J. Jedna "Piotruś i powietrze".

06.11 Tematem zajęć ekologicznych były Parki Narodowe w Polsce. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z pojęciem parku narodowego i tym co je odróżnia od parków miejskich. Poznały zasady prawidłowego zachowania się podczas zwiedzania parku narodowego. Dowiedziały się o różnych gatunkach roślin i zwierząt tam zamieszkujących oraz jak należy zachować się w czasie spotkania dzikiej zwierzyny. Zdobyły również wiedzę n/t  szlaków turystycznych, pomników przyrody i gatunków roślin, które znajdują się pod ścisłą ochroną. Podczas opowieści ruchowej naśladowały i rozpoznawały głosy zwierząt leśnych. Wykonały także karty pracy. Do ich rozwiązania posłużyła im wcześniej zdobyta wiedza. 

30.10 w tym dniu tematem zajęć było „Lasy w niebezpieczeństwie”. Dzieci zapoznały się ze sposobami ochrony drzew. Las to ekologiczne przedsiębiorstwo. Poznały zasady prawidłowego zachowania się w lesie. Obejrzały film edukacyjny „Od drzewa do papieru”. Uczestniczyły w eksperymencie „Jak powstaje papier czerpany”. Wspólnie z dziećmi z grupy Słoneczek posadziły wrzosy w ogrodzie przedszkolnym.

23.10 w grupie Motylków odbyły się zajęcia z zakresu ekologii. Temat zajęć: „Zdrowie na talerzu”. Cele: utrwalenie nazw owoców i warzyw, podział na krajowe i egzotyczne. Omówienie piramidy żywieni, wypowiadanie się na temat zdrowego odżywiania się. Dzieci wzięły udział w zajęciach kulinarnych, podczas których miały okazję poznać warzywa i owoce poprzez zmysły: wzroku, węchu, dotyku i smaku.

W dniu 09.10.2020 w grupie Motylki obchodzony był Dzień Drzewa. Celem zajęć było uświadomienie dzieciom roli drzew w przyrodzie i ich znaczenie w życiu człowieka(dostarczają tlen, pokarm do ludzi i zwierząt, drewno do opału wykonujemy z nich domy, podłogi meble, tłumią hałas, zatrzymują zanieczyszczenia).Dzieci poznały również gatunki drzew iglastych i liściastych. Dopasowywały liście i owoce do właściwych drzew uczestniczyły w opowieści ruchowej "Wyprawa do parku". Elementem końcowym zajęcia było wykonanie pracy plastycznej "Jesienne drzewo ".Podczas pobytu w naszym ogrodzie przedszkolnym dowiedziały się jakie drzewa w nich rosną (kasztanowiec, klon, lipa ,topola, akacja, bez, modrzew).

02.10.2020 dzieci z gr. Motylków uczestniczyły w zajęciach ekologicznych podczas, których zapoznały sie ze zjawiskiem smogu w mieście i przyczynami ich powstawania. Wysłuchały opowiadania "O Smogu Wawelskim i Gwar-szawie. Wykonany został także eksperyment "Powietrze pełne śmieci" - dzieci opisywały zaobserwowane zjawiska, wyciągały wnioski i określały przyczyny.

25.09.2020r. odbyły się zajęcia „Przyroda wokół nas”. Celem zajęć było zapoznanie z niebezpieczeństwem zagrażającymi środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka, budzenie wrażliwości na piękno przyrody, zachęcanie dzieci do dbania o czystość środowiska. Został stworzony kodeks ekologa. Dzieci zobowiązały się do jego przestrzegania.

18.09.2020r. dzieci z gr. „Motylków” wzięły udział w ogólnopolskiej akcji Sprzątania Świata. Tego dnia wybrały się na spacer po najbliższej okolicy w celu porządkowania terenu. Dzieci były bardzo zaangażowane w swoją pracę.

11.09.2020r. dzieci z gr. „Motylków” wybrały się na wycieczkę w poszukiwaniu kolorowych pojemników. Celem wycieczki było kształtowanie świadomości segregowania śmieci – zasada segregacji na 5, zapoznanie z zagadnieniami dotyczącymi recyklingu.

Dnia 04.09.2020r. dzieci z gr. Motylków rozpoczęły cykl zajęć o ekologii. Zajęcia rozpoczęły się od piosenki pt. „Ekologia”. Poznały znaczenie tego słowa. Tematem dzisiejszych zajęć była „Segregacja śmieci”. Dzieci obejrzały film edukacyjny „Drużyna wróżki Odpadusi”. Poznały piosenkę „segreguję na 5”. Uczestniczyły w zabawie ruchowej „Poszukujemy śmieci” oraz zabawie dydaktycznej podczas, której miały samodzielnie posegregować śmieci do odpowiednich pojemników. Na zakończenie miały za zadanie wykonać kartę pracy. Dzieci uczestniczyły w zajęciach z dużym zaangażowaniem.

 

Kontakt

Przedszkole nr 118
z Oddziałami Integracyjnymi

ul. Nowolipie 31A
01-002 Warszawa

TEL: (22) 838 49 35

e-mail:
p118@eduwarszawa.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.