WP_20180507_14_01_32_Pro

Przedszkole Nr 118
z Oddziałami Integracyjnymi

ul. Nowolipie 31A
01-002 Warszawa
tel: (22) 838 49 35

Aktualności

W nadchodzącym czasie dzieci z grupy Biedronki będą poznawać wielkanocne tradycje i zwyczaje,dlatego z tej okazji dzieci przygotowały wielkanocne palmy. Było bardzo kolorowo.

 

56857531_440388170043577_7019030336185040896_n
56973899_282435839357967_415741323740446720_n
57004791_1193208227520021_8512336683423760384_n
57155512_279389959609810_2990811360016728064_n
57331380_836825530017647_2466072888814338048_n

Dzień Marchewki w grupie Biedronki. W czwartek 4 kwietnia grupę Biedronek odwiedził Zajączek, który przygotował dla nas zagadki dotykowe i różne zadania do wykonania. Pochował w sali marchewki do odszukania, zaprosił dzieci do wspólnej zabawy ruchowej, a na koniec poczęstował chrupiącymi marchewkami.

56894378_797844033918444_4891103838947246080_n
57015734_172382120323403_8872219861535686656_n
57238973_906551289677046_8497086843693563904_n

Dzień Kota

15.02 obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kota. Głównym celem ustanowienia tego święta jest uwrażliwienie społeczeństwa na problem bezdomnych i głodujących kotów, które wiodą bardzo ciężkie życie. Dlatego warto w przedszkolu uwrażliwiać dzieci na krzywdę zwierząt oraz na to żeby ich nie porzucać. W tym dniu dzieci zdobyły wiedzę na temat: rasy kotów, gdzie możemy kupić lub adoptować kota, opieka i pielęgnacja kota, dbałość o higienę legowiska i kuwety, praca weterynarza, zabawa z kotem. Dzieci uczestniczyły także w różnorodnych zabawach: „Zawołaj kota” – zabawa ortograficzna; „Kocie polowanie” – zabawa orientacyjno-porządkowa; „Kocie grzbiety” – zabawa z elementami czworakowania; „Kotki dwa” – odtwarzanie ruchem treści piosenki. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną „Kot origami”

Dzień Pizzy

8.02 obchodziliśmy „Dzień pizzy”. W tym dniu dzieci poznały historię pizzy „Margerity”. Dowiedziały się z jakiego kraju wywodzi się pizza. Rozwiązywały zagadki o tematyce związanej z pizzą. Wzbogaciły swój słownik o słowa: pizzerman, pizzeria. Układały swoje menu w pizzerii. Bawiliśmy się wspólnie przy muzyce z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Przedszkolaki wykonały swoje pizzę z masy solnej. Za składniki posłużyły im różnorodne materiał plastyczny (papier kolorowy, krepina, koraliki, plastelina). Po zakończeniu zajęć wyglądały jak prawdziwe. Dzieci miały je ochotę zjeść. Nasza pani Kucharka postarała się zaspokoić dzieci zmysł smaku i na obiad upiekła pyszną pizzę. Do końca dnia w całym przedszkolu roznosił się zapach pizzy. 

Dzień Śniegu

23.01 obchodziliśmy „Dzień śniegu”. Świętowanie tego dnia zaczęliśmy od zabawy „Burza mózgów” – dzieci odpowiadały na pytania”:
- co to jest śnieg?
- jaki jest śnieg?
- jakie ma właściwości?
- czy można jeść śnieg?
- co można zrobić ze śniegu?
- co się stanie ze śniegiem przyniesionym do domu?
Dzieci oglądały również film edukacyjny „Jak powstaje śnieg”. Brały udział w zorganizowanych zabawach ruchowych:
- „Śnieżynki” – zabawa orientacyjno-porządkowa
- „Lepimy bałwana” – zabawa z elementami toczenia
- „Krąży kula coraz cięższa” – zabawa zręcznościowa z elementami dramy.
Zajęcia zakończyliśmy zabawą „Technika niedokończonych zdań”, „Lubię zimę bo…”

Dzień Koszuli

Dzień koszuli obchodziliśmy 14.01. W tym dniu wszystkie dzieci przyszły ubrane w koszule. Podczas zajęć przedszkolaki uczestniczyły w różnorodnych „koszulowych zabawach”:
 – „Koszula do koszuli” – czyli szukamy par w tanecznym kroku
 – „Kto pierwszy, ten lepszy” – czyli zapinamy guziki w koszuli
 – „Papierowa koszula” – czyli uczymy się składać koszulę
Na zakończenie zajęć dzieci wykonywały portrety babć i dziadków, którzy byli ubrani w koszule. Wykorzystując różnorodny materiał plastyczny starały się pomysłowo ozdobić ubranie. 

Ćwiczenia małej motoryki

Szanowni Państwo po obserwacji dzieci  podczas różnorodnych zajęć dostrzegłam, iż  wiele z  nich ma trudność przy wykonywaniu czynności do. których wykorzystywana jest mała motoryka.  W związku z tym.  aby wspierać i doskonalić rozwój dzieci podjęłam odpowiednie działania. W ranku i w godzinach popołudniowych prowadzę systematyczne ćwiczenia doskonalące małą motorykę.

Dlaczego jest to tak ważne?  Mała motoryka to wszelkie czynności wykonywane przez palce i dłonie. Doskonalenie małej motoryki odbywa się od najwcześniejszych lat życia dziecka, początkowo jest to tylko umiejętność chwytania zabawki, następnie układanie klocków, rysowanie, czynności samoobsługowe, aż w końcu bardziej precyzyjne czynności takie jak sznurowanie butów czy odpowiedni chwyt przyrządu pisarskiego i np. rysowanie szlaczków. Niestety czasami mimo dogodnych i niejednokrotnie stymulujących warunków w życiu dziecka, zdarza się, że dzieci wykazują zaburzenia w zakresie małej motoryki. Nie należy ich bagatelizować, ponieważ nie miną same, a będą się nawarstwiać.

Do najczęstszych trudności, jakie występują u dzieci z opóźnioną motoryką małą zaliczamy:

  • problemy w zakresie czynności samoobsługowych (ubieranie się, wiązanie butów, zapinanie guzików, przekładanie ubrań ze strony lewej na prawą),
  • brak samodzielności w trakcie spożywania posiłków,
  • wyraźna niechęć do czynności manualnych (rysowanie, malowanie, lepienie, nawlekanie, układanie),
  • nieprawidłowe napięcie mięśniowe,
  • zbyt wolne lub zbyt szybkie tempo w trakcie wykonywania zadań,
  • niski poziom graficzny pisma, prac plastycznych,
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • zaburzone planowanie motoryczne,
  • niezręczność ruchowa,
  • niechęć do dotykania nowych, nieznanych faktur i przedmiotów.

Rodziców, którzy chcą samodzielnie pracować z dziećmi zachęcam do skorzystania
z zestawu ćwiczeń na motorykę małą.

·          Uwaga!- należy zadbać o prawidłową pozycję dziecka przy pisaniu i rysowaniu

·         ·swobodne bazgranie na dużych arkuszach papieru, flamastrami, kredkami świecowymi, pastelami

·         ·zamalowywanie dużych powierzchni farbami grubym pędzlem dziecko stoi (nie siedzi) przy stoliku                              odpowiedniej do jego wzrostu wysokości

·         ·zamalowywanie obrazków w książeczkach do malowania

·         ·kalkowanie obrazków

·         ·obrysowywanie szablonów

·         ·rysowanie po śladzie

·         ·cięcie po narysowanych liniach -prostych, -falistych

·         ·wycinanie najpierw prostych, potem nieco bardziej skomplikowanych kształtów z papieru kolorowego

·         ·modelowanie z plasteliny, ciastoliny, masy papierowej najpierw kuleczek, wałeczków; później form bardziej                złożonych

·         ·stemplowanie i kolorowanie

·         ·wydzieranie z kolorowego papieru i naklejanie wydzieranki na papier

·         ·naśladowanie gry na pianinie, pisania na maszynie

·         ·odtwarzanie rytmu deszczu

·         ·strząsanie wody z palców

·         ·zgniatanie kartki papieru jedną ręką w małą kulkę

·         ·zabawy pacynką

·         ·nawlekanie koralików

·         ·przewlekanie sznurowadeł

·          rysowanie patykiem po ziemi

·         ·faliste ruchy ramion -zabawa w przylot i odlot bocianów

·         ·przy wolnym chodzie ruchy rąk jak podczas pływania żabką -zabawa w naukę pływania

·         ·zabawa w pociągi -ruch rąk naśladuje obroty kół

·         ·zabawa w pranie, rozwieszanie bielizny i prasowanie

·         ·zabawa w gotowanie obiadu -naśladowanie wałkowania ciasta, mieszania gęstej zupy, kręcenia kranem,                    ubijania piany

·         ·zabawa w rąbanie i piłowanie drzewa

·         ·gry w pchełki, bierki, kręgle,

·         ·rzucanie woreczków lub piłeczek -kto dalej

·         ·toczenie piłki do dołka

·         ·zabawy z chwytaniem i rzucaniem piłki

·         ·kozłowanie piłki

·         ·przerzucanie piłki średniej wielkości z ręki prawej do lewej i podrzucanie jej raz prawą, raz lewą ręką

·         ·podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki

·         ·wypuszczanie piłeczki tenisowej z ręki w dół i próby chwytania jej w locie, samymi palcami -zanim odbije się              od podłogi

·         ·"rysowanie" palcami w powietrzu określonego przedmiotu.

Zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem. Zapewniam Państwa. iż nasze wspólne działania wpłyną korzystnie na poprawę umiejętności dzieci w zakresie małej motoryki.

Nauczyciel wychowania przedszkolnego z gr. Biedronek

46651891_364566130782184_981135568819716096_n
46666562_1885791728194676_4262451906783215616_n
46724556_584960515283270_8964069055715606528_n
46754926_620916478328133_7777097913674498048_n
46771506_735210740168029_2475683320520769536_n
46774704_371935653349694_3701178313457270784_n
46781431_498141397349465_8702356005217894400_n
46850124_260381384641980_3795846281788653568_n
47002876_470242510163954_8725279048835530752_n

Dzień Drzewa (ang. Arbor Day) – międzynarodowa akcja sadzenia drzew odbywająca się w coraz większej liczbie krajów na świecie. Jej celem jest wzrost świadomości ekologicznej społeczeństw.
Inicjatorem Dnia Drzewa był Amerykanin Julius Sterling Morton, sekretarz rolnictwa Stanów Zjednoczonych, gubernator stanu Nebraska, znawca i miłośnik przyrody. W 1872 r., mieszkając w Nebraska City, zwrócił się z apelem do rodaków by 10 kwietnia kto może posadził drzewo. Argumentował, iż „inne święta służą jedynie przypomnieniu, dzień drzewa wskazuje zaś na przyszłość”.  Idea jego spotkała się z szerokim odzewem i tego dnia w USA zasadzono ponad milion drzew. I tak, od tamtej pory, co roku, w drugą niedzielę kwietnia w USA świętowany jest Arbor Day.
Do Europy idea Mortona trafiła w 1951 roku. Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa postanowiła, że we wszystkich krajach członkowskich obchodzony będzie każdego roku Światowy Dzień Drzewa.
W Polsce Dzień Drzewa odbywa się od około 2002 r w dniu 10 października. Jest organizowany przez stowarzyszenia ekologiczne, szkoły i nadleśnictwa. W ramach tego święta prowadzona jest akcja sadzenia drzew, oraz towarzyszy jej program edukacji ekologicznej.
10 października również w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień drzewa. Dzieci z grupy „Biedronek” w poranku oglądały albumy przedstawiające drzew liściaste i iglaste. Brały udział w zabawach rozwijających sprawność fizyczną: „Dzieci w lesie”, „Taniec liści” .Podczas zajęć dydaktycznych nauczyciel przeprowadził pogadankę edukacyjną. Główne cele pogadanki: Wyrabianie w dzieciach emocjonalnego stosunku do środowiska przyrodniczego. Rozwijanie postaw proekologicznych. Zapoznanie z tematyką dotyczącą ochrony drzew oraz popularyzacją znanych gatunków drzew występujących na naszym terenie. Zachęcanie do zaangażowaniu się w działaniu na rzecz ochrony środowiska – sadzenie nowych drzew Ukazanie zalet drzewa dla człowieka i przyrody.  Podczas pogadanki nauczycielka zaprezentowała dzieciom plansze przedstawiające drzewa iglaste i liściaste. Przedszkolaki poznały ich nazwy. Przyporządkowywały owoce i liście do odpowiednich drzew. Następnie każde z dzieci otrzymało historyjkę obrazkową „Przygoda w lesie”. Miały za zadanie ułożyć obrazki według kolejności wydarzeń i opowiedzieć historię. Dokonywały próby oceny postaw bohaterów. Dostrzegły negatywne zachowania postaci oraz ich wpływ na .zniszczone środowisko przyrodnicze. Podsumowaniem zajęcia były wnioski dotyczące dbałości o nasze środowisko i kształtowanie pozytywnych postaw proekologicznych. W tym dniu dzieci wykonały pracę plastyczną – lepiły jabłka z masy solnej. Podczas działania była także okazja do utrwalenia nazw drzew owocowych. Wytwory dzieci zostały wyeksponowane w szatni.
Podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym dzieci zapoznały się z gatunkami drzew rosnących w naszym ogrodzie. Mamy nadzieję, że podjęte przez nas działania proekologiczne wpłyną pozytywnie na uwrażliwianie dzieci i że, w przyszłości nasi absolwenci będą prawdziwymi miłośnikami przyrody i otaczającego ich świata.
Opracowała nauczycielka wychowania przedszkolnego z Gr. Biedronki

Dzień kawy w grupie „Biedronek”

29 września Międzynarodowy Dzień Kawy

29.09.2018
Święto obchodzi sie 29 września w kilku krajach. Dzień ma służyć fetowaniu zwyczaju picia kawy i jest również wykorzystywany w celu wspierania sprawiedliwego handlu kawą oraz podniesienia świadomości trudnej sytuacji plantatorów kawy. Obchody obejmują zwykle promocyjne oferty sieci kawiarni, targi kawy, spotkania, na których przy filiżance tego napoju rozmawia się o jego właściwościach, etc. Dokładne pochodzenie Międzynarodowego Dnia Kawy nie jest znane. Święto zostało wypromowane przez Japonię przez tamtejsze stowarzyszenie kawy. Nazwa Dnia została po raz pierwszy użyta przez Southern Food and Beverage Museum w 2009 roku. Święto obchodzi się m. in. w Australii, Kanadzie, Anglii, Etiopii, Nowej Zelandii, Norwegii, Szwecji, USA, Malezji. 

W naszym przedszkolu Święto kawy obchodziliśmy 28 września . Dzieci z grupy „Biedronek” w godzinach porannych słuchały wierszy o kawie jako wprowadzeni w tematykę święta. W tym dniu zorganizowane były zabawy sensoryczne. Przedszkolaki miały okazję za pomocą dotyku rozpoznać różne naczynia kuchenne (szklanka, kubek, filiżanka). Poznały ich nazwy oraz określały podobieństwa i różnice. Poprzez węch rozpoznawały zapachy kawy, kakao, herbaty. W tym dniu przeprowadzono także wiele zabaw muzyczno – ruchowych: Przebudzenie śpiocha, Poranny rozruch, Na zakończenie przedszkolaki ozdabiały sylwetę filiżanki brokatem, pastelami, ziarnami kawy. Wytwory plastyczne zostały wyeksponowane na tablicy.

Z okazji Dnia Kundelka odwiedziła nas Mama jednej z naszych Biedronek wraz z przesympatycznymi pieskami. Przedszkolaki dowiedziały się jak należy się opiekować psem i jak się z nim bawić. Pieski zaprezentowały kilka sztuczek, każdemu podały łapkę, a w nagrodę dostały od dzieci psie przysmaki. Na zakończenie Biedronki pożegnały naszych gości wręczając własnoręcznie wykonany album, a pieski pozwoliły się wszystkim pogłaskać.

43505821_320850902051046_4887528093989732352_n
43660195_551607055289147_3907663882734272512_n
44633193_1952186588161395_3566205521616699392_n
44633247_731321577237580_2637383401786572800_n
44646667_256547078368114_3162327284094861312_n
44680914_2172116276141138_2971307887755788288_n
44694770_2233561570214038_8006114670932918272_n
44719526_2148965438531123_7510511836232417280_n
44742652_503196116819529_337717019400994816_n
44840843_2274134599499285_2094330395465089024_n

Kontakt

Przedszkole nr 118
z Oddziałami Integracyjnymi

ul. Nowolipie 31A
01-002 Warszawa

TEL: (22) 838 49 35

e-mail:
p118@edu.um.warszawa.pl
pp118@neostrada.pl

Mapa dojazdu

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.